Så skete det endelig.

 Den længe ventede begivenhed er endelig indruffet.  Mit første barnebarn er kommet til verden. En rask lille gut, som ikke er mindre end verdens ottende vidunder.

  Efter en temmelig hård omgang for Bitten, kom han til verden, 2. pinsedag.  3400 gr og 51 cm.
De blev på sygehuset i nogle dage, for at finde en rytme, men jeg tror først, den kom da de kom hjem til dem selv.

 Jeg var på besøg i går, for første gang efter at de kom hjem. Det var hårdt, at vente så længe, men der havde ikke lige været nogen lejlighed, for at komme af sted.
 Det har været en ganske forfærdelig, periode for mig, at vide ,at  de to unge står med en hel ny situation, og at jeg ikke kunne komme og hjælpe, hvis det var nødvendigt.
  Måske var jeg også lidt skuffet over, at der ikke var brug for hjælp. Jeg ville jo så gerne.  Jeg blev i hvert fald en anelse deprimeret, mine følelser tog over i en periode, og jeg var vist ikke helt nem at omgås.

  Min veninde Mette, som kommer her jævnligt, vendte bøtten for mig. Hun viste mig noget som jeg slet ikke havde været opmærksom på, ved sige at jeg burde være stolt af dem.
  Det måtte jeg lige tænke lidt over, for at indse at det var jo rigtigt.

   Vi må have gjort noget rigtigt, når datteren, uden vores hjælp, kan tage vare på en nyfødt. Når hun slet ikke havde brug for, at høre mine råd. Når hun kunne klare de små nedture der følger med.
  Kort sagt. Når hun stolt og stærk, kan klare hele den nye hverdag.

  For slet ikke at snakke om, vores dejlige svigersøn, som virkelig har overrasket os positivt.
  Tak for det Daniel.

 Tak for at du virkelig er der for Bitten og den lille ny. Det er så hårdt, og man er så træt og man kan bare slet ikke overskue det hele.    Men der har du godt nok vist dit værd.  Du er der som et lille lyn, hvis der er noget hun vil have.
 Du lader hende gå i seng om aftenen, imens du tager dig af barnet. Og lader hende sove om morgenen. Hvis du kunne amme havde du såmænd, gerne gjort det for hende.  Det er en kæmpe hjælp for hende.

 Det er også en kæmpe hjælp for mig, ofr jeg behøves ikke at gå og spekulere på, om i kan klare det. Det er jeg i hvert fald ikke i tvivl om nu.
 Men skulle der blive brug for hjælp, eller et godt råd, så ved i hvor vi er.

Men kort sagt, stort tillykke med drengen, her fra de stolte bedsteforældre

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 kommentarer:

Send en kommentar